Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, January 11, 2008

Govinda

Jag äter mycket sällan lunch på restaurang, framför allt för att min lunchrast bara är 30 minuter och jag hinner helt enkelt inte byta om, cykla iväg, äta lugnt och byta tillbaka till sjukhusklädseln. Annars tycker jag att det är rätt trevligt. Idag hann jag. Och när jag väl lunchäter ute vill jag bara gå till ett ställe. Det är så trevligt där. Idag hade jag inte pengar så det räckte. Jag sa att jag kunde betala med kort eller komma tillbaka senare med femton spänn, men det behövdes inte.

Dessutom var maten ovanligt god idag. Mungbönsgryta med vitkål, bengalisk potatis med tretton kryddor (har tyvärr glömt exakt vilka, men det smakade "indiskt"), chutney på äpple och banan, nybakat bröd och grönsakssoppa. Och så satt jag där, ensam, och tjuvlyssnade på vad de andra vid långbordet pratade om. Det var mycket intressant; mer än så säger jag inte.

3 Comments:

Blogger Emma said...

Läste artikeln som du länkade till och jag måste säga att jag fann den intressant. Deras tankar om att man inte kan skära i skivor utan på längden pga av energin, eller att de inte äter rotfrukter.

Maten såg väldigt god ut! Jag vill verkligen lära mig laga vegetarisk mat, finns så mycket att upptäcka i det vegetariska köket.

Hursomhelst, jag har utmanat dig på min blogg! :)

4:57 AM  
Blogger Jenny Grannas said...

Hej! Jag har utmanat dig på min blogg :)

7:46 AM  
Blogger Viktoria said...

Emma, jag tycker också att det är fascinerande med nya synsätt på mat, även om jag själv inte tror speciellt mycket på krishna-snacket (jag önskar ibland att jag vore lite mer troende överhuvudtaget).

Och utmaningen - som jag fått av både Emma och Jenny - antar jag! (Måste bara tänka lite först!)

11:06 AM  

Post a Comment

<< Home