Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, January 06, 2008

Ur sonens mun

Sonen, 3 år och 4 månader, ska förklara en av de godaste saker han vet:
"Det är två bruna bröd med hål i och så är det torkad yoghurt mellan bröden".
"Du menar väl att det är glass emellan?" frågade jag.
"Nej mamma, det är torkad yoghurt."
(Jovisst, treåringar vet oftast bäst...)

Korrekt svar (ni har förstås redan gissat rätt): GB Sandwich

5 Comments:

Blogger Jessica said...

Naturligtvis vet de allt.
Får jag anta att ni äter mycket yoghurt?

1:14 PM  
Blogger Maria said...

Mmmm..min favoritglass, eh jag menar favorityoghurt. :-)

En kompis son skulle absolut ha "paraplydricka" en gång när vi var ute och fikade. Efter att ha spanat in i läskkylen insåg jag att det var Trocadero....

12:35 AM  
Blogger Jessica said...

Min systerdotter sa en gång till sin mamma att jag vill ha en sån glass som Jessika köpte förra gången.
Um jaha... Vild jakt på mig per mobil eftersom ungen inte skulle låta sig nöja med annan glass.

1:37 AM  
Blogger Nässelblom och choklad said...

Det låter ju som en väldigt nyttig efterrätt. Kanske något att utveckla? Vad mycket gott du har lagat. Har inte haft tid att titta in på ett tag. Salladen med avokado och sharon låter dom en riktig höjdare. Och de egna fiskpinnarna med parmesan...och en massa annat med,

12:03 AM  
Blogger Viktoria said...

Haha, ni är för roliga, alla! Angående yoghurt Jessika så är det i stort sett bara jag som äter det här hemma.

Nässelblom, det var snällt skrivet. Roligt att du tyckte maten såg god ut.

9:08 AM  

Post a Comment

<< Home