Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, January 06, 2008

Kardemumma!

För ett par dagar sen fick vi oväntade fingäster, Alice och hennes D. (Sonen har förresten gjort det tjusiga glitterknäckebrödet på dagis! Se Alice 5/1.) Jag hann fixa några piroger med vitkål och soltorkade tomater, en äcklig räkbuljong, skära selleri och röra ihop yoghurtsås. En surkålssup bjöd vi förstås också på. Alice och D hade med sej en form nybakade kardemummamuffins och vacker grön kardemumma. Sen poppade vi popcorn och hade en trevlig kväll.

3 Comments:

Blogger Bendel said...

Vad roligt, jag gissade att knäckebrödspyntet hängde på din dörr. Jättefint!

8:15 AM  
Blogger Viktoria said...

Det ska jag säga till min son.

9:24 AM  
Blogger Alice said...

Det var en jättetrevlig kväll men jag håller inte med om att räkbuljongen var äcklig.

2:41 PM  

Post a Comment

<< Home