Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, January 05, 2008

När maken bjuder till


Min man lagar den godaste maten. Eller vad sägs om köttgryta, så mör så man kan äta den med sked (efter ett recept rätt likt min köttgryta med pancetta). Till grytan fick vi quinoa och dressad bladspenat. Efteråt: en enkel mango- och yoghurtefterrätt inspirerad av den tropiska yoghurtdesserten i "Under valnötsträdet - goda idéer från vårt kök" av Anna och Fanny Bergenström. (Grekisk yoghurt smaksatt med honung och vanilj, varvad med mango mixad med lime. Överst garnerar man med mangobitar och passionsfrukt.) Mmm, min man, han kan...

7 Comments:

Blogger Jessica said...

Om din man är öppen för månggifte så är jag öppen för diskussioner ;) *skrattar*

9:16 AM  
Blogger Viktoria said...

Tja, jag vet inte om jag är så intresserad av att dela med mej bara...

10:55 AM  
Blogger Emma said...

Trevligt med någon som lagar åt en! Såg ju inte helt fel ut heller ;).

11:53 AM  
Blogger Tina said...

åh vad gott det ser ut. lyckliga dom som får middagsinbjudan hem till er:)

9:47 AM  
Blogger Viktoria said...

Tacktack! Emma, var har du sett min man? Eller menar du grytan?

12:49 PM  
Blogger Jessica said...

Jag anade att du inte skulle vara så öppen för idén annat än att dela med dig av recepten ;)

1:15 PM  
Blogger Emma said...

Haha, grytan! Vet inte ens vem din man är... :) Jag gillar kött och det såg så fint och mört ut.

9:46 AM  

Post a Comment

<< Home