Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, June 19, 2007

Favvomellis

Om man kommer på fika hos mej får man ofta fruktsallad, här nektarin- och banansallad med lavendelblommor (de blommar nu). Och Gittos amarettoskorpor (jag börjar bli beroende). Tjock grekisk yoghurt med honung och vanilj passar till både skorpor och frukt. Mums - om man får säga så om något man själv gjort.

6 Comments:

Blogger Mia said...

Mums! Varför fikar jag aldrig hos dig tro? :-D

9:50 PM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Klart man får säga det annars vet vi andra inte hur gott det är. Glad Midsommar!!!

1:58 AM  
Blogger Jessica said...

Åhhh, låter så himla gott!!!
Det är så kul att kunna använda blommor i kakor och mat.

Jag satt och läste i en av mina många kokböcker och hittade en yoghurtpannacotta som är helt fantastisk, apropå det där med yoghurt. Tar bort det där alldeles för gräddiga. Jag tar dessutom gräddfil och använder mellangrädde. Blir finemang :).

Jag åt rostat bröd med skivad avocado till improviserad middag igår. Sommar är trevligt :).

4:33 AM  
Blogger Karin said...

Trevlig blogg detta! Keep it up! :)

5:16 AM  
Blogger Viktoria said...

Mia, du är välkommen! (Och jag tänker på dej idag.)

Kinna, så skönt man får säga nåt gott om sej själv ibland... Det var längesen jag fick kommentarer. Men nu fick jag visst fyra - hurra!

Jessika, den yoghurtpannacottan vill jag gärna prova!

Tack Karin, och vilken fin blogg du har!

Glad midsommar allihop!

12:44 AM  
Blogger Kristina Eriksson said...

Ser jättesmarrigt ut! vackra färger.

2:06 AM  

Post a Comment

<< Home