Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, June 02, 2007

Lisas tomatsallad med feta

Annette hjälpte mej med tips på hur jag får slut på min Pernod. För som hon skrev till mej "den går ju inte att dricka". Så igår gjorde jag Lisas tomatsallad med feta, gröna bönor och rostade frön (fast jag tog vita bönor i stället för gröna eftersom min man fyllde år och han hatar haricot verts). Dressingen med grönsaksjuice, balsamvinäger, olivolja, finstött koriander, Pernod och mycket svartpeppar blev annorlunda och god. Nästa gång ska jag testa med lite kanel och rostade spiskummin, som Lisa tipsar om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home