Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, June 13, 2007

Ringblommekakor

Jag tyckte att det var så vackert när jag fick tag på torkad ringblomma och igår bakade jag småkakor med ringblomma, russin och ingefära i smeten. De blev goda, men inte så fina och lyckade som jag trott de skulle bli. Ringblomman blir brun i ugnen och inte förrän man biter i kakan ser man de gula fina blombladen. Och blundar man får man en känsla av halm i munnen (jag tänkte skriva hårstrå, men det lät för osmakligt). Så be inte om receptet...

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Jag har letat fram recept på georgisk kyckling med valnötssås, det ingår ringblommor i den. Återkommer med recept :).

12:56 PM  
Blogger Viktoria said...

Jessika, jag är mycket intresserad av det receptet! Över huvud taget måste jag lära mej mer om georgisk mat; det verkar vara ett gott och vackert kök.

6:12 AM  

Post a Comment

<< Home