Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, October 09, 2007

En ny kärlek

Vi har slutat med alkohol och börjat med naturligt fermenterad ekologisk surkålsjuice. Surkålssupen bränner skönt i halsen och långt ner i bröstet om man lyckas svälja. Den smakar så rent. Men man måste älska surkål - det är hemligheten. (I hälsokostaffären skrattar de bakom min rygg. När jag köpte juicen där första gången rekommenderade ynkryggen bakom kassan att jag skulle blanda den med vanlig juice, "nån god sort".)

Nu återstår att se vad som händer om man också byter vinet mot surkålsjuice i matlagningen.

6 Comments:

Blogger pipopp said...

Trots att jag jag faktiskt gillar surkål
blir jag lite illamående vid tanken på denna juice. Ren?
:-)

5:55 AM  
Blogger Viktoria said...

Du skulle älska surkålsjuice, tror jag! Och det var roligt att man dessutom blir snygg av det. (Då behöver jag nog dricka mer, haha! Fast finnar har jag inte.)

Ren smak: Juicen smakar bara god surkål i flytande form - inget annat. Men också ren för att man känner sej ren (nyttig).

9:35 AM  
Blogger annamaria said...

Det känns som jag fortsätter med rödvin till maten. Hur kommer man på surkålsjuice?

6:51 AM  
Blogger Lisa said...

Men hur kul blir man av juicen;-)

1:47 PM  
Blogger Viktoria said...

Ja, det är väl nackdelen med surkålsjuicen, Lisa. Man får ta fram sin inre rolighet...

2:05 AM  
Blogger Lagers tabberas said...

Den som är alkoholist behöver inte gå omvägen om surkålssupande för att lyckas slöuta med sitt drickande. Det är djävligt nog att sluta dricka brännvin. Som att lära sig sluta kunna cykla ungefär.

10:35 PM  

Post a Comment

<< Home