Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, March 27, 2007

Kakmonster är vi allihopa



Det är inte så kul att laga mat när man ska undvika lök, vitlök och alltför starka kryddor. Matlagningen blir därför ganska osofistikerad och lär förmodligen så förbli den närmsta månaden. Inget jag vill matblogga om. Som en konsekvens av mindre mat eller nåt annat har jag drabbats av ett oemotståndligt kaksug där jag använder sonen som täckmantel. Visst är det roligt att baka med mamma? (Och innan han hinner svara har jag svängt ihop något och nästan ätit upp det också.)
På fotona ovan: minisockerkaka, gröna monsterkakor och sonen som slickar kladdkakesmet.

5 Comments:

Blogger Mia said...

This comment has been removed by the author.

10:34 PM  
Blogger Ester said...

Monsterkakorna ser läskiga ut... (i positiv bemärkelse). Jag hoppas att jag snart ger mig in i "kakträsket" själv även om jag på allvar börjar misstänka att jag kommer att vara gravid för evigt.

12:21 AM  
Blogger Louise said...

Minisockerkaka! Så kul, det gjorde vi alltid när jag var liten och sen hade vi nallekalas!

2:54 AM  
Blogger Gabriela, the Food Lover! said...

Mmmmm vad gott! Minisockerkakan ser underbar ut! :-)

5:26 AM  
Blogger Jessica said...

minisockerkaka OCH dinosaurie minsann ;).
En gång tiggde min syster fram att semlorna skulle ha grön grädde. Sen var det ingen som åt dem.

1:10 PM  

Post a Comment

<< Home