Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, February 15, 2007

Gulaschsoppa och ett glas vin

Ja, Karin Franssons "världens mustigaste gulaschsoppa med yoghurtdipp" kan rekommenderas en kulen kväll. Och jag måste bekänna att ett glas vin till smakar alldeles ljuvligt. Jag har avstått från alkohol i nio månader, men nu kommer jag på mej själv med att hitta på mer eller mindre bra anledningar att ta ett glas i soffan. "Nämen, min kusin fyller trettio idag. Eftersom jag inte kan vara med får jag fira hemma." Eller: "N fyller tre veckor - det måste vi fira!". Eller: "Det har varit fint väder hela dagen och jag har hunnit med en massa bra ärenden." Mmmm...

6 Comments:

Blogger Jessica said...

Livet är kort, det är klart man ska fira allt som man kan fira :).

1:41 AM  
Blogger grenouille said...

Vilken fantastisk blogg du har. Klart att man ska ta ett glas vin da och da. Grattis till den lilla.

2:09 PM  
Blogger Gitto said...

Ja, visst är det en härlig soppa?

Och du har väl firat in det kinesiska nyåret ordentligt nu? :)

9:08 AM  
Blogger Gabriela, the Food Lover! said...

Visst är det gott mede lite vin ibland! Passa på och lev livet!

11:52 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack för alla snälla kommentarer!

Jag ligger lite lågt med bloggandet just nu, hinner inte riktigt med både vettig matlagning och barn! Grrr, jag hatar färdigmat, men ser det som en tillfällig nödlösning...

2:35 AM  
Blogger Kristina Eriksson said...

Soppan ser väldigt god ut! Hörde Karin prata om den på radion och den lät minst sagt smarrig. Hennes recept brukar vara jättebra!
Det finns faktiskt(!) en hel del bra färdig mat (fast det vet du säkert). Ica´s pizzor och oxpytt kan vara riktig höjdarmat!

11:45 PM  

Post a Comment

<< Home