Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, March 08, 2007

Gröt för glada människor

När jag inte är stressad på morgonen gör jag ibland en söt och barnsligt god banan- och blåbärsgröt. Idag var det en sådan morgon. Vi firade att vi är friska allihop - hurra, hurra, hurra! Jag känner mej nästan nja, lycklig när jag tänker på det.

Banan- och blåbärsgröt, 2 port
2,5 dl vatten
2,5 dl mjölk
2,5 dl blåbär (frysta blir bra)
1 banan, mosad
1 msk honung
1 krm salt
1 dl grahamsgryn (liknar mannagryn, men innehåller lite mer fiber)
Koka upp alla ingredienser utom grahamsgrynen. Vispa i grynen och låt gröten koka på svag värme 10-15 minuter. Fortsätt sedan vispa ofta så att gröten inte bränns.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home