Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, July 10, 2010

Rostad fisksoppa

Jag rostade lök, rotselleri, zucchini och aubergine i ugnen, lät sedan grönsakerna svalna lite innan jag mixade dem. Av räkskalen som blev över från förrätten kokade jag en fond med lök, sherry, tomatpuré, chipotle-pasta, vitlök, fiskfond från flaska, vatten, vin. Silade bort räkskal och lök. Rostade fänkålsfrön och stjärnanis i torr panna och mortlade dem till småskräp. Kokte fina små färskpotatisar. Lät grönsaksmoset och räk- och fiskfonden koka upp tillsammans med fänkål och stjärnanis, saltade och pepprade. La i några olika sorters fisk, lät det hela koka några lagom långa minuter. I med potatis! Klippt dill!

1 Comments:

Anonymous tina said...

Jamen hur smakade den då? Lika ljuvligt som det låter?

Tänk att du glömt kikärtssoppan! Du är inte klok Madicken!

1:46 PM  

Post a Comment

<< Home