Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, August 28, 2007

Köttfärs i repris

Köttfärsrätten bobotie är faktiskt väldigt trevlig. Men jag kan rekommendera att man dubblerar receptet; annars är det liksom ingen idé. (Äggstanningen ovanpå måste inte nödvändigtvis göras i dubbel sats.) Och så blir den så fin när man skär upp den, som en liten morotskakebit.

För övrigt känner jag mej smådeppig av olika anledningar. Dottern har bitit mej i bröstet så jag är tillfälligt enbröstad med en begynnande mjölkstockning. Men det kunde vara värre, jag ska inte klaga så förbannat.

2 Comments:

Blogger Mangola said...

Det här lät hur spännande som helst. Och här sitter jag med kurrande mage och väntar på att det ska bli dags att sätta igång med dagens middag. Dock blir det helt annat i köket idag...
Imponerad av din mans bloggeri...
http://godmat.webblogg.se

8:09 AM  
Blogger Ester said...

Jag har väl nämnt att Bobotie är min mans älsklingsrätt som barn? Borde kanske laga hans mammas version och jämföra?

12:47 PM  

Post a Comment

<< Home