Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, August 20, 2007

Vitaminmaskin

Idag har jag köpt en ny hushållsmaskin. På Blocket. Jag blev störtförälskad när jag såg den - och så har den ju samma namn som min son (ok, INTE Braun, Philips, Magic Bullet, Electrolux osv...). En råsaftscentrifug, bara använd tre gånger. Själva köpet skedde på SJ:s långtidsparkering här i Lund, som en knarkaffär typ. 400 pix. Jag gick direkt hem och petade i tre päron, två morötter, en citron och en grön chili - och ut rann tre ynka deciliter aprikosfärgad juice. Den var jättegod; vi delade broderligt på den och drack mycket långsamt.

5 Comments:

Blogger görel said...

Men hur den ut då? ;-)

11:50 PM  
Blogger Tina said...

åh, det vattnas i munnen på mig! en råsaftscentrifug står högt upp på min önskelista. grattis till en bra knarkaffär!:)

9:41 AM  
Blogger Linda said...

haha, den affären hade man ju velat se :-). Hoppas sommaren har varit bra!

12:02 PM  
Blogger Lotta K said...

Å en sån fick vi för ett tag sedan av min boyfriends moster. Bästa presenten! Allt blir gott! Jag gör biffar på det som blir över också (vår modell ger rasp som man tar ut). Raspet blandas med råriven potatis, lök etc, paneras och steks och smakar som falafel (om man har haft i spiskummin).

10:22 AM  
Blogger Viktoria said...

Tack Lotta, vilken trevlig idé! Det känns ju faktiskt lite slösigt att kasta raspet.

12:06 AM  

Post a Comment

<< Home