Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, November 29, 2005

Dags för nåt nytt!

Nä, min blogg har blivit skittråkig. Jag vill skriva om god och spännande mat, men alltför ofta är maten hemma inte så rafflande utan mer vardagstrevlig. Och det duger inte. Jag använder min son som nåt slags kåseriämne och ingen tycker att det är intressant mer än kanske en faster, en bror och en och annan vänlig arbetskamrat.

Något nytt måste till. Säg inte att jag ska ta fler foton eller byta utformning (jag gillar mina bruna gardiner även om de är standardpåhitt). Naturligtvis kan jag inte heller i ett slag förändra mej och bli nån annan eller få mer tid. Därför tänkte jag ut några nya inriktningar. Eller kanske olika teman varje vecka? Skriv vad ni tycker. Under tiden får ni ha överseende med min tillfälliga tystnad.

- Mat i poesin
- Dagens matgåta
- Mitt liv som dietist
- Religiösa aspekter på mat, t ex inom judendomen
- Vår mat ur ett näringsmässigt perspektiv - foto på maten och kommentar (Äh, blää...)

Eller kanske ska jag använda fingerat namn och vara lite mindre präktig. Den karamellen ska jag suga på en stund.

I natt drömde jag att jag bestämt mej för att bli ståuppkomiker. Om ni visste hur fjärran från mej det är, men i drömmen var jag nöjd med denna karriärsmöjlighet, oerhört nöjd. Förändring.

9 Comments:

Blogger Ilva said...

Men Victoria, jag tycker att du ar bra som du ar! Laser alltid med gladje dina inlagg! Det enda jag tycker att du skall andra pa ar att du skriver for SALLAN!

11:45 AM  
Blogger Anne said...

Och jag håller helt och hållet med Ilva! Jag blir alltid jätteglad när jag ser att du har uppdaterat!! Men det vore jättekul att läsa mer om ditt arbete som dietist också! :)

12:16 PM  
Blogger Viktoria said...

TACK, så snälla ni är... Jag tar åt mej, men vill ändå hitta på nåt lite nytt.

1:09 PM  
Blogger Elin said...

Bloggtorka kan drabba vem som helst, been there done that, ibland löser man det enklast genom att låta bli att skriva.

För min del så får du gärna skriva om sonen och livet som dietist, det är alltid kul som läser att få lite vardag kring personen som skriver.

När det gäller matbloggning så tycker jag fö inte att man behöver vara så jättepretto och skriva om allt som är fantastiskt, det är lika informativt att tala om vad som inte är gott ;)

2:02 AM  
Blogger Viktoria said...

Egentligen har jag inte bloggtorka; jag är nog snarare rädd att tråka ut er med allför mycket. Men jag ska skriva nåt om mitt jobb (Anne och Elin läser ju det i alla fall!).

9:55 AM  
Blogger M said...

Dagens matgåta låter spännande tycker jag! Sonen läser jag också gärna om. Jag tycker ju att du är rolig, så nog skulle du passa som ståupp-komiker. :) (Du kan ju köra några test-skämt här....haha.)

Men jag kan rekommendera en helt anonym blogg....jag har halvt om halvt lagt ner min "riktiga" blogg och skriver istället i en hemlig som INGEN vet att jag har. Det är lättare att skriva precis vad man vill där.......

1:19 AM  
Blogger Viktoria said...

På tal om hemlig blogg, Maria, så kanske man skulle skriva om hemlig mat. Sånt man äter i smyg eller sånt man gillar fast inte vill berätta.

Jag hade varit världen sämsta ståuppkomiker; det hade tagit jättelång tid att komma till poängen och när jag väl vore där skulle jag ha glömt den (poängen, alltså). Och förmodligen hade jag nervösskrattat själv hela tiden...

12:37 PM  
Blogger Frida said...

Jag gillar också din blogg som den är! Men man får lite bloggångest ibland. Ett tag kände jag mig tvungen att uppdatera minst en gång om dagen (det gör jag egentligen fortfarande, men jag ignorerar det). Jag försöker komma ihåg att bloggen faktiskt är mitt högst opretentiösa fritidsnöje och inte något prestationsinriktat måste.
Men berätta gärna mer om ditt jobb som dietist!

1:40 PM  
Blogger Alice said...

Jag sällar mig till de som vill veta mer om ditt jobb. Jag skvallrar ju från mitt!

2:22 AM  

Post a Comment

<< Home