Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, October 23, 2005

Dagens frukost


Idag har vi lekt i prasslande löv, men mest har vi vilat. Sushi-tillställningen och gårdagens ettårskalas har satt sina spår. Vi har faktiskt haft det rätt tråkigt idag. Jag ser fram emot att jobba i morgon, har kommit in i någon slags jobblyckorus som jag inte riktigt känner igen. Jag föreläser ganska ofta, och det är spännade. Nog om det.

Kvällens middag blev misslyckad. Jag gjorde persiskt ris med kyckling, linser och russin. Riset skulle bli knaprigt i botten av grytan, men jag använde fel sorts linser som blev mos i riset, så allt blev en kletig massa helt utan den spänstighet jag förväntat mej. Och jag tyckte dessutom att det fattades smaker och tillsatte därför citron och chili i efterhand. Så kan det gå. (Jag tror fortfarande att persiskt ris egentligen är gott, men mitt blev bara fel, fel, fel.)

I stället får ni en titt på min frukost, yoghurt med kanel, gröna russin, rostade nötter och pumpafrön. Det skulle jag kunna äta hur ofta som helst.

3 Comments:

Blogger Ilva said...

Jag ser att du dricker gott kaffe!!

11:50 AM  
Blogger Viktoria said...

Så klart jag dricker gott kaffe, Ilva...

Och Monica, vad tycker du att jag ska göra med resten av pumpafröna jag köpt?

11:42 AM  
Blogger Viktoria said...

Välkommen Wai-Wai! Du kanske skulle starta en blogg om maten i Hong Kong...

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home