Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, July 21, 2010

Grekisk sallad med risoni


Hemma hos oss får man grekisk sallad med risoni i sommar. Färgrika tomater, kalamataoliver, rödlök, tärnad morot, sockerärter eller kikärter, gurka, olja- och vinägerdressing. Fetaosten bredvid (eftersom mina barn envisas med att vilja ha det så).

2 Comments:

Blogger Växelhäxan från norrland said...

Sallad är ju så gott i sommarvärmen då man inte orkar så mycket..
Risoni har jag inte prövat ännu..
Mvh

1:12 AM  
Anonymous Beltus said...

Thanks great blog postt

5:06 AM  

Post a Comment

<< Home