Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, April 06, 2008

Makens kalla köttfärsbiffar

Kalla köttfärsbiffar på smörgås kan vara något av det godaste som finns. Maken hade bland annat spiskummin och rökt skinka i sina biffar. Morotssoppan med ingefära och curry passade fint till. (Egentligen skulle vi picknickätit maten utomhus, men alla blev för hungriga medan soppan kokade, så typiskt.)

Förresten, vad en god natts sömn kan förbättra välbefinnandet! Jag vaknade som en ny människa i morse. Jag måste sluta amma dottern osv.

2 Comments:

Blogger Maria said...

En god natts sömn.....ja det var inte igår. Emil har vaknat ungefär 845 ggr i natt. :-(

11:58 PM  
Blogger Svensson said...

Funderade nyss på om nån åt råbiff nuförtiden, och tänkte på det när jag såg "kalla köttfärsbiffar". Men det var väl stekta biffar och sen kallätna...?

Passar på att göra reklam för min matbok "Den musiske matlagaren", egenpublicerad. Klicka på mitt namn och kolla in aktuell etikett.

2:32 AM  

Post a Comment

<< Home