Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, July 14, 2007

Alltid denna allsång

På teve är det alltid och jämt Allsång på Skansen. Jag tycker att inget blir gjort och att jag borde skriva om mindre världsfrånvända saker, till exempel lägga mej i olika debatter om vad som är bra mat eller kanske något om miljön eller varför inte något feministiskt. Men jag har inte lust. Jag har semester, nej, jag är föräldraledig, nej, jag vill välja själv.

Idag har jag tvättat alla påslakan och lakan. Jag har gjort puré på lamm och aubergine till dottern och frusit in som små grå kladdar, mycket lammsmakande. Jag såg att Karin gjort surkålspiroger och blev glad eftersom hon hittat receptet hos mej. När jag lekte med sonen ute såg jag två rätt små barn leka inne på spårområdet andra sidan järnvägen. (Så om någon är ilsk för att tågen stod stilla runt Lund vid femtiden så är det mitt fel. Jag ringde polisen för jag skulle inte själv vilja att mina barn lekte där.) Under tiden gjorde min man provencalsk kålpudding inför morgondagen samt hoki med tomat- och baconsås som vi åt med potatis och broccoli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home