Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, July 14, 2007

Mammas pizza

Vi har det ganska hektiskt, många vänner och släktingar på besök och mycket matlagning. Det är roligt att människor vill komma hit och alla i familjen uppskattar det. Vädret kunde ju vara lite bättre förstås. Så man ville vara ute mer.

På bilden ovan ser ni hur min mamma gör pizza: Grädda pizzadeg med ett tunt lager pesto. Lägg på ugnsbakade grönsaker, ruccola och tunnskivad parmaskinka. (Jag tror hon fått idén från någon Allt om mat.) Jag hade pizzan med mej på en picknick - ja, ni ser att tallriken var för liten så det ser ut som pizzan ligger direkt på gräsmattan. Gott var det i alla fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home