Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, July 24, 2010

En gräddfilssås på min nyaste klänning, "Love cats"

Här är en enkel sås som passar till tacos. Jag åt den hos en granne, och idag bjöd jag en annan grannfamilj på nåt liknande. Det som blev kvar av såsen tror jag vi äter till stekt fisk i morgon.

Gräddfilssås till tacos

3 dl gräddfil
en halv gurka, skuren i pyttesmå kuber
2 avokador, (också) skurna i pyttesmå kuber
saften från en halv citron
lite finhackad dill
en vitlöksklyfta, pressad
en rejäl nypa rökt spanskt paprikapulver, "hot"
salt, nymald peppar

Blanda alltsammans och smaka av.

4 Comments:

Blogger Bendel said...

Oj vad många fina inlägg det fanns här! skoj!

8:43 AM  
Anonymous Anna B said...

Bra, jag tenderar att glömma bort den stackars gräddfilen eftersom jag är så frälst på turkisk/grekisk yoghurt. Skärpning!

8:02 AM  
Anonymous Susie i köket said...

Den där såsen låter riktigt god...

3:24 AM  
Anonymous Susie i köket said...

Den där såsen låter riktigt god...

3:24 AM  

Post a Comment

<< Home