Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, January 21, 2010

Päronefterrätt som bara jag gillar

Här är en liten efterrätt som bara jag gillar. Anjou-päronhalvor med mandelmassa på och solroskärnor över. Tio minuter i 225 grader. Glass till. (Tipset kom från en päronbroschyr.) Jag påminns om de konserverade päronen som mamma la en After Eight på och satte i ugnen. De smakar gott i min mun.

I morgon ska jag med ett tidigt tåg. Jag ska på en utbildning i Stockholm över dagen, sen ska vi fira dottern som fyller tre idag.

7 Comments:

Anonymous tina said...

Jag skulle säga ja tack till din päronefterrätt, jag lovar! :-) Några fler Uppsalabesök inplanerade? Jag måste få bjuda dig på ett av Uppsalas trevligaste caféer; Kardemumma!

3:49 AM  
Blogger Viktoria said...

Café Kardemumma låter trevligt och även en träff med dej! Tyvärr har jag inga Uppsala-besök inplanerade men en massa annat spännade.

1:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

nej, jag gillade det faktiskt också! Jag hade vanliga päron och de var tyvärr lite hårda. Kanske hade det varit ännu godare med rostade solrosfrön på?/ViktoriaV

4:21 AM  
Blogger Alice said...

Vilka snygga matbilder du tar!

3:08 PM  
Anonymous Anna B said...

Tänkte bara säga hej och att vi kanske kan ta den där lunchen :-)

12:45 AM  
Blogger Mikkan said...

Låter som nåt som borde göra succé på bred front?

2:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fyfan vad äcklig päronefterrätten var. Jag provade den och det smakade värre än Stalins ändtarm marinerad i mustig svampsoppa. Hej då.

4:05 AM  

Post a Comment

<< Home