Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, December 08, 2009

Jobbets julbord med allt och lite till

Pepparrotssill, Brantevikssill, gravad lax med gravlaxsås, hemgjorda knäckebröd enligt ett recept från Dalarna, Prinsessornas skinklindade sparris med portvinsgrädde, Jansson, köttbullar, ägg, rödkålssallad med äpple, citronmarinerat lamm med grön sås, röra med rökt lax och pepparrot - allt angett i en ordning som inte stämmer med hur rätterna ligger på tallriken. Ostcigarrer med rosmarin (mitt bidrag). Och jag har nog glömt nåt som jag tog till min andra portion.

De spännande veganska revbenen kom inte med på tallriksbilden för de låg för högt upp. Baserade på seitan (veteprotein) och jordnötssmör och grillade med nån sötsur sås.

Clementin, pepparkakscheesecake och en chokladbit från den jättejättestora chokladlådan som ett av nutritionsföretagen lämnat som julgåva till dietisterna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home