Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, December 31, 2009

Det är nyårsafton!

Knivarna är vässade, klackskorna på och ballongerna ska strax blåsas. Hela kroppen är dessutom insmord med Summer Glow. På spisen står en persisk gryta med valnöt, granatäpple och kyckling och puttrar. Den här gången har jag malt valnötterna i mandelkvarnen, men köpt fel granatäppelsirap. På Ris & Curry finns bara en sort, och den är rejält sötad. Skitsamma, jag ska nog fixa till grytan på nåt sätt.

Jag tror på ett gott 2010! Och jag önskar alla som läser detta ett riktigt bra år. Jag har öppnat kommentarsfunktionen på Kardemumma så alla som vill kan kommentera - känn dej hjärtligt välkommen hit! Ibland är jag lite dålig på att svara tillbaka, men jag läser allt och tänker fina tacktankar till alla som skriver.

Fortsättning följer.

4 Comments:

Anonymous tina said...

Åh, det låter som ni får en finfin nyårsafton, härligt! Gott nytt år vetja! Kram

6:23 AM  
Anonymous Anna B said...

Gott nytt, Viktoria!

9:53 AM  
Anonymous bahram said...

Hej, det hade varit kul att smaka på din Fesenjan nångång. Bahram

7:33 AM  
Blogger Viktoria said...

Bahram - vilken överraskning! Det är ju du som är fesenjanexperten, jag bjuder hellre dej på nåt annat, tror jag!

1:13 PM  

Post a Comment

<< Home