Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, September 19, 2009

Niklas lagar Tina

Jag hinner ju aldrig se Tinas Cookalong, men min man gör det tydligen. I går lagade han bakad kolja, fast på torsk, och med pepparrotssmakande crème fraiche till blev det mycket gott. Och enkelt. (Här hittar du Tinas koljafilé med morötter, kalamataoliver och silverlök.)

Det har varit en fin dag. Mina föräldrar har varit här och vi har firat min son och ätit hjortgryta och Sussies ostkaka med körsbär och grädde. Och sen har vi övat cykling med nya gröna dödskallecykeln och jag har sprungit efter och försökt se oberörd ut trots att det är rätt flåsigt.

2 Comments:

Blogger Anna B said...

Ha, jag har förstått att dödsskallecyklar är mycket bättre än alla andra cyklar ;-) Fin bild med alla grönsakerna, nästan som en höstmosaik :-)

1:29 AM  
Blogger Tina said...

Höstmosaik var ordet, vackert!

2:23 AM  

Post a Comment

<< Home