Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, September 08, 2009

Ljusgrön ärtröra

Ljusgrön ärtröra passar fint till beige potatis, vit fisk, mörkgrön kapris och orange morotsstavar.

Ärtröra till fisk, 4 port

250 g frysta gröna ärter
0,5 dl crème fraiche (lätt- fungerar bra)
1 msk pressad citron
0,5 tsk salt
2 krm vitpeppar
1 vitlöksklyfta

Koka upp ärterna. Häll av vattnet. Mixa ärterna med crème fraiche, citron, salt och peppar; det ska bli ganska slätt. Riv i en klyfta vitlök och blanda runt.

6 Comments:

Blogger Tina said...

Haha! Det är nog möjligen det enda jag gillar med gröna ärtor, färgen. Ärtgrönt! :-) Appropå fina färger så var buffén på föregående inlägg verkligen vacker!

12:31 PM  
Blogger Sanna said...

Hej Victoria, du kan gå ut redan idag på enklaboken.se och gå in under bokhandel. där går det att beställa boken :) Hoppas du gillar den :)

12:54 PM  
Blogger Viktoria said...

Tina, röran smakar inte bara ärter utan vitlök också. Det kanske du gillar bättre...? Tack förresten för att du tyckte buffébilden var fin.

Sanna, ja! Nu läste jag på mer! Tänkte beställa din bok.

1:06 PM  
Blogger Bendel said...

Vilken bra matidé!

12:33 PM  
Blogger Karin said...

I något tidigt Nigella program gör hon mosade ärtor som hon äter med stekt lax och bacon. En riktig höjdare!

1:17 PM  
Blogger Fröken Dill said...

Vilken fantastiskt härlig färg på ärtorna! Det är vardagslyx!
Tycker förken Dill

4:27 AM  

Post a Comment

<< Home