Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, July 25, 2009

Räkpajen från möhippan

På möhippan förra helgen fick jag inte bara en blåtira utan även den godaste räkpaj jag ätit. Receptet kommer från Allt om mat, och parmesanosten i degen gör den till något alldeles extra. L hade glömt köpa champinjoner och tog morötter i stället. Det tyckte jag var gott så jag gjorde likadant när jag lagade pajen hemma häromdagen. Och jag hoppade över crabsticksen och la till lite extra räkor.

1 Comments:

Blogger Mikkan said...

Grymt. hade också hoppat crabstixen, har aldrig riktigt förstått mig på den produkten. "Havets korv" som vi brukar säga här hemma...

2:39 AM  

Post a Comment

<< Home