Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, July 05, 2009

Potatissallad med citron och sesam

Min mans bror var här och gjorde kyckling och potatissallad och det smakade inte som min kyckling och potatis. Det är trevligt med nya smaker, man tröttnar ju lätt på sej själv. Kycklingen kryddades med sesam (både -frö och -olja), soja och vitlök. I potatissalladen var det också rostade frön, och dessutom vaxbönor, rädisor, morötter, gräslök och citronskal. Potatisarna vändes runt i buljong och en klick smör. Mums.

Kardemummas receptregister är förresten uppdaterat, ta en svängom och meddela gärna mej om du hittar nåt gott!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home