Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, May 02, 2007

Sumakmarinerad lax

Vi har just ätit Lindas sumakmarinerade lax, fast jag satte mina fiskfiléer i ugnen, 250 grader i 10 minuter, i stället för att steka dem. Det hela blev grymt gott och snabblagat med avokado- och gurkbulgur och morotstzatziki. Tyvärr hann jag börja äta innan sonen påminde mej om att ta kort...

Vi åt en liten efterrätt också. Jag vet knappt om jag våga skriva om den. Nästan övermogna bananer brukar jag frysa ner i skalade halvor (efter att jag gick den där veganmatlagningskursen i höstas). Sen låter man dem tina i fem minuter innan man ska äta, kör dem i matberedare tills de får en krämig - liksom glassliknande - konsistens, smakar av med kakao och vaniljsocker. Tro det eller ej, men det är gott.

4 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Gullig son du har!

9:43 AM  
Blogger Linda said...

Glad jag blev att det blev gott! spännande med frysta bananer...

10:36 AM  
Blogger Karin said...

Jag hade två "mogna" bananer som jag raskt slängde in i frysen när jag läste inlägget

5:53 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Att frysa bananer är jättesmart. Du kan t o m frysa bruna bananer som du inte hunnit äta upp och använda i t ex banankakor.

6:29 AM  

Post a Comment

<< Home