Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, April 20, 2007

Hjälp mej, snälla

Men förfasenjäklarhelvete, varför sparar Blogger (eller min dator?) in på mellanrummen vid nytt stycke? (Se de två tidigare inläggen jag skrivit.) Jag är rätt petig av mej och blir irriterad när det inte ser snyggt ut. Om någon har ett tips så tas det tacksamt emot. Man kan få önska något om det gör styckena i min blogg snyggare och jag ska försöka uppfylla det. Jovisst, fast jag kanske tvingas ändra eller förbättra din önskan...

Och här, en dikt för att uppväga svordomarna. Den heter "Liten middagsstund" och är skriven av Ann Jäderlund (Ivans bok, 1987). Jag tror att om min son, som är i sin första trotsålder, skulle skriva en dikt så kunde det låta såhär:

Jag var trött och ville inte äta
Dom där fiskarna med sina stickben
Dom där ärterna

Och mamman
och pappan sen

Jag gick från bordet med pistoler
i hela skallen

8 Comments:

Blogger Linda said...

Jag blir också irriterad över det där. Min syster är ju bortrest, men hon vet hur man gör! Det är nåt med att gå in på edit html och sen får man ta bort en massa tecken (som jag tydligen inte får skriva i kommentaren för då vill den inte publicera) som betyder mellanslag på nåt sätt. Fast jag försökte med det igår utan att lyckas :-(

12:58 PM  
Blogger M said...

Om man skriver < och sen BR och sen > direkt efter varandra betyder det ny rad. Det kan man skriva mitt i en text så byter den rad utan att man behöver trycka på enter. Vill man ha en blankrad kan man endera skriva BR med vinklarna 2 ggr eller < sen P sen > (utan sen och mellanslag förstås) som betyder nytt stycke. Det är HTML-kod men borde funka i blogger också.

12:02 AM  
Blogger Viktoria said...

Men tack, Linda och Maria! Jag är inte helt säker på att jag förstår. Jag måste alltså gå in och ändra i programmeringen; sånt gillar jag inte. Men tusen tack, som sagt.

12:44 AM  
Blogger Viktoria said...

Gud, vilken datorgudinna jag är... Det var ju enkelt när Linda skrivit att jag går in på edit html och Maria förklarat precis hur jag ska trycka. Vad önskar ni er, flickor?

1:08 AM  
Blogger Linda said...

Jag önskar mig guld och gröna skogar :-)

9:14 AM  
Blogger Viktoria said...

Guld och gröna skogar, Linda, det får jag fila på...

6:38 AM  
Blogger lumumma said...

Måste bara säga: vilken underbar dikt!

8:24 AM  
Blogger M said...

Jag önskar mig att det vore typ september nu.....kan du trolla mig dit? :-D

10:30 AM  

Post a Comment

<< Home