Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, March 19, 2006

Matdrömmar

Jag bläddrar i mina kokböcker mest som kvällslektyr. När både min man och jag jobbar ska matlagningen på kvällen gå riktigt snabbt och några kulinariska finesser hinns inte med. Vi måste börja planera bättre, som att storhandla, ta fram jättegrytan och frysa matlådor under helgen. Sen kan vi äta mer sill, köpa viltkött när det är säsong, odla spännande örter och grönsaker på balkongen, bjuda hem alla grannarna på en enastående femrätters (värd minst en stjärna), åka jorden runt och upptäcka nya maträtter, skriva en kokbok om något så udda som poesi.

Nåt sånt hade jag tänkt mej.

1 Comments:

Blogger Frida said...

Jag har no no på att läsa matböcker på kvällstid. Då blir jag så hungrig när jag ska sova...

1:23 PM  

Post a Comment

<< Home