Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, February 05, 2006

Bekännelser

Ilva och Johanna har uppmanat mej att bekänna färg. Ok, här är några av mina egenheter/ovanor i köket.

1. Jag lämnar nästan alltid kvar något odiskat de få gånger jag diskar hemma. Oftast är det för att jag vill göra nåt annat och har ambitionen att fortsätta diska senare (men glömmer det). Maken tror att det är en tvångstanke.

2. Ibland "gör jag en Ann-Sofie" (efter min mamma), dvs slänger skräp och matrester i diskhon.

3. När jag lagar mat och provsmakar brukar jag lägga en använd prilla på kaffeburken och för det mesta glömmer jag den. (Usch.)

4. Jag kör aldrig lök eller vitlök i matberedare för jag är rädd att det ska bli beskt (även om det ska ätas direkt). Nästan en tvångstanke, tror jag.

5. Jag bjuder gärna andra på maträtter jag aldrig har lagat förut och ibland blir maten misslyckad.

Jessika, Annette, Alice, Anne och Pia - om ni känner er manade får ni gärna berätta om era lagom hemliga köksvanor!

3 Comments:

Blogger Alice said...

Vikoria, nr 5 på din lista låter underbart mänskligt. Ser fram emot att äta något oprovat någon gång. Vi kan säkert debattera kring om det verkligen blev misslyckat eller inte.

Och fem bekännelser kommer inom kort på en blogg nära dig.

2:07 PM  
Blogger Ilva said...

upptackte NU att du gjort detta, sa roligt att lasa! Snus eller cig, tobak o matlagning ar fint!

10:20 AM  
Blogger Viktoria said...

Ja Alice, ni är välkomna på nåt oprovat! Chokladtryffel med snus till efterrätt!

11:41 AM  

Post a Comment

<< Home