Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, December 30, 2012

Happy 2013


 Så blev det årets näst sista dag, igen. I morgon ska vi klä upp oss, kärleksfullt smaka av förrättscevichen, sen cykla på kalas. Vi låtsas att allt är ungefär som vanligt.

Det har varit en bra jul, med mycket och god mat. Min bror och hans fru har blivit vegetarianer så vi har mest ätit grönt. Min mamma tycker att det där med vegetarisk mat är rätt knepigt så jag och brorsan har turats om att laga mat. Barnen blev väldigt nöjda med sina julklappar och vi har spelat Monopol minst en gång om dagen.

Egentligen har jag massor av fina recept att dela med mej av, men jag gör det enkelt idag. Här får ni min bästa sås för att pigga upp en vanlig hamburgare! Gott nytt år!

Avokadogrön mögelostsås

1 avokado
1 dl creme fraiche
1 msk citron
ca 60 g Saint Agur eller annan god mögelost
1 pressad vitlöksklyfta
salt, nymald peppar

Mixa!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home