Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, October 07, 2012

Kims musslor

 
"Väldigt gott!" tyckte vi alla om Merlottes musslor, Kims recept på blåmusslor kokta i öl och med majs, chili och bacon. Vi är ju redan musselfrälsta här och gillade den heta, rökiga och mustiga buljongen till. Sötpotatisstrips passade fint i sammanhanget, och jag kan tänka mej aioli också nästa gång. Det blev en finfin lördagsmiddag (tack Kim!).

6 Comments:

Anonymous Kim said...

Vad kul, och vad glad jag blir!

1:33 AM  
Anonymous Mamma Mat said...

Spännande recept! Jag älskar musslor!

11:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

Synd att du slutat att blogga..

1:13 PM  
Anonymous tina said...

Jag vill också ha musslor och sötpotatispommes!

1:57 AM  
Anonymous Linda Ekegren said...

Vilka mumsiga saker du svänger ihop kära vickly! Blir ju hungrig! Ska vi inte ses snart å laga nåt gott tillsammans?

4:04 AM  
Anonymous karin - trattoria said...

oj vad gott! Det här skall testas!

12:21 AM  

Post a Comment

<< Home