Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, July 06, 2012

Min fiffiga dotter gör spett


I midsomras hade vi knytis på jobbet och alla tog med lite olika godsaker. Jag gjorde små caprese-spett och färsk mango inlindad i parmaskinka på pinnar och getostbollar med dill. Mango- och parmavarianten gillade jag nog mest. (Nu blir det här blogginlägget lite privat och familjemysigt och om du tycker det är jobbigt med söta barnhistorier kan du sluta läsa här...) Min dotter var oerhört fascinerad över hur jag gjorde spetten. Utan att vi andra märkte nåt gjorde hon sen egna sorter i finaste pickipicki-stil. "Ho-ho, nu bjuder jag på jordgubbar, krusbär och banan PÅ SPETT på balkongen!" Och dagen därpå gjorde hon ännu mer avancerade saker, spett med varannat smultron vitt och varannat rött, och "randiga spett" med svarta vinbär och körsbär. Hon är väldigt företagsam, min dotter. Sen tog pinnarna slut.

3 Comments:

Anonymous tina said...

Hur många gånger har jag sagt att jag gillar din dotter?

<3

2:07 PM  
Blogger Viktoria said...

Tina, du får komma och låna henne nån gång!

9:57 AM  
Anonymous tina said...

I will!

9:30 AM  

Post a Comment

<< Home