Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, April 19, 2011

Tomas Tranströmer

På tal om Tomas Tranströmers 80-årsdag så har jag faktiskt bjudit honom på middag, eller lunch var det nog, här hemma i mitt kök en gång. Det var nog minst fem år sedan. Jag gjorde en saffransgul fisk- och skaldjurssoppa minns jag, och ett rosa rödbetsbröd att doppa i soppan. Efteråt åt vi amarettospetsade mandelkakor med avokadokräm och jordgubbar på.

1 Comments:

Blogger NinaS. said...

Åh, vilken grej! Både att ha Tomas Tranströmer (som jag läser helst av alla svenska poeter) hemma hos sig på lunch OCH den färgglada menyn! Mandelkakorna lät ju ljuvliga, nu längtar man till sommaren...

4:58 AM  

Post a Comment

<< Home