Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, March 07, 2011

Jag fick ett recept och två bröd

Häromdan fick jag ett recept på "het GI-vinterpaj" av en kompis. "Det här är din stil och jättegott, du måste prova." Receptet såg verkligen inte alls ut som något jag var spontansugen på att laga. En äggstanning som botten, svampröra med mandel, zucchini, tjockyoghurt och chili ovanpå, sen ett lass ost. Nästan inga kolhydrater, och jag är inte ens så väldigt förtjust i ägg. Naturligtvis var jag nyfiken, och min kompis hade rätt: det var riktigt gott och smakrikt. Och medan jag gjorde "pajen" så kom grannen med två nybakade surdegsbröd och en flaska rött...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home