Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, March 20, 2011

Söndag med fisksoppa och spenatpaj

Vi har spelat lite boccia på kolonilotten idag. Det känns som vår och jag längtar så väldigt till att det ska bli varmare på kvällarna. Annars tänker jag mest på mat, sånt andra lagar och sånt jag skulle vilja testa.

Till lunch gjorde jag en fisksoppa med räkfond, rotfrukter och rostade fänkålsfrön. Jag la poppade popcorn, riven parmesan och ärtskott på. Jag trodde barnen skulle tycka att jag var extra fantastisk för det där med popcornen, men idag var de liksom trötta på mina påhitt. De åt snällt upp soppan i alla fall.

Dagens middag: grekisk spenatpaj - faktiskt ett alldeles lysande recept, om jag får säga det själv. (Med kortare tid i ugnen och pyttelite mindre mängd cayenne, crème fraiche i stället för yoghurt.) Till: grovriven morot och kålrabbi med rostade pistaschnötter, torkade tranbär och en enkel vinägrett med citron.

1 Comments:

Anonymous charlotta said...

den där pajen ser finfin ut! jag har aldrig gjort paj på filodeg förut (även om jag har haft det på min prova-på-lista i minst hundra år) men ok. nu är det dags!

12:17 AM  

Post a Comment

<< Home