Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, April 22, 2011

På kolonilotten

Jag har potatisar och bondbönor på gång i köksfönstret. Skit samma om kaninerna äter upp bondbönorna sen, då låtsas jag att bönorna var ämnade för dem. Libbstickan och rabarbern har vuxit flera decimeter, och häromdagen satte jag några ramslökar som jag fått av en fin kollega. Undrar om ramslökar tycker om att stå under hägg? Vi har lagt ut plattor i grönsakslandet idag. Jag hade några fula gamla frottébyxor på mej och förutom att det var svettigt så ville jag gömma mej hela tiden. Jag hörde att det skvallrades om min kolonisprit och faktiskt så verkar det som att kolonigrannarna läser Kardemumma. (Alla är välkomna till min blogg! Tyvärr är det bara en munfull kvar av spriten så jag kan inte bjuda på den ens vid nåt festligt tillfälle. Den blev förvånansvärt god, inte alls vass och spritig eller osöt, men tung av komprimerad sensommar, bär.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home