Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, September 15, 2010

Meny vecka 37

Inspirerad av Tina och Lina har jag också gjort en matsedel den här veckan. Och faktiskt, visst underlättar det i vardagen när man redan bestämt vad man ska äta och dessutom har allt hemma.

Måndag: provencalsk kålpudding i stora lass, potatis till.
Tisdag: var jag hos en kollega i Staffanstorp med min dotter. Vi åt nybakat bröd med en massa trevligt plock, bland annat grymma köttbullar som smakade som min mormors. Maken och sonen åt på thairestaurang.
Onsdag (idag): italiensk ost- och skinksoppa, morotsstavar till.
Torsdag: lax med pesto- och pinjenötstak, potatis och sockerärter.
Fredag: svampfylld zucchini, ris.

Kanske gör jag en ny matsedel för nästa vecka, men jag lovar inget. Eller är det min mans tur då?

Förresten fick jag en snutt rågsurdeg av en kompis som kom på besök. Den står och pyser och ser alldeles perfekt ut i kylskåpet, eller ja, vad vet jag om surdeg? Nu måste jag nog läsa hela Martins blogg för att lära mej allt.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Provençalsk kålpudding låter väldigt gott.

1:03 PM  
Anonymous tina said...

Jag med! Jag fick också surdegsstart (en råg och en vete) förra veckan! Nu ska jag jag bara bygga upp någon slags fin relation till dom små liven. Hojta till när du hittar bra recept!

12:20 PM  

Post a Comment

<< Home