Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, August 03, 2010

Potatis från Bombay

Medan potatisarna fortfarande har tunna skal kan man göra "Bombay potatoes" utan att skala först. Rätten passar till kycklingcurry eller till all mat där stekt potatis med indisk kryddning kan passa.

Potatis från Bombay (eller Bombay-potatis?), 4 port

4 msk neutral olja, t ex raps-
0,5 tsk senapsfrön
några nypor chilipulver
0,5 tsk gurkmeja
700 g kokt potatis
salt

Hetta upp oljan på medelvärme i en stekpanna. Oljan är varm nog när ett par senapsfrön poppar i oljan. Lägg då i resten av senapsfröna. Tillsätt chilipulver, gurkmeja och salt. Låt steka en minut, lägg sedan i potatisen. Stek några minuter till, tills potatisen ser lite krispig och gyllene ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home