Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, July 29, 2008

Så varför krångla till det

I går bjöd jag på ma po do fu för tredje gången. Den här gången med ris och wokad choi sum (kinesisk bladgrönsak) i ostronsås, och det var gott.

Och på Möllevångstorget köpte jag baklava också; det hör liksom till när man ändå är där. Så till efterrätt blev det baklava och vattenmelon. När vi var på Mötesplats Österlen vill jag minnas att jag fick vattenmelon med en svagt lakritssmakande kryddblandning som (jag tror) var rostade fänkålsfrön, lite kardemumma, peppar och flagsalt som var ihopmortlat. Och det blev väl läskande en varm kväll som igår. Men varför krångla till vattenmelon när den är så god som den är, det är liksom piffigt i onödan.

1 Comments:

Blogger Lisa said...

mm, fast vattenmelon med lite flingsalt eller vattenmelon med fetaost är ett roligt sätt att variera sig på tycker jag (som äter vattenmelon som en jag-vet-inte-vad) den här tiden på året).

12:24 PM  

Post a Comment

<< Home