Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Wednesday, July 09, 2008

En vanlig onsdagkväll i juli

Vi åt parmesanpanerade fiskpinnar, kokt potatis, sugarsnaps och hoisinsås på balkongen. Det låter knäppt men var inte dumt alls. Sen cyklade vi till lekplatsen i Stadsparken och i ett svagt ögonblick lovade jag att vi skulle göra milkshake när vi kom hem. Väl hemma hade vi nästan ingen glass så jag gjorde en milkshake som mer liknade en smoothie. Jag vet, jag vet, det har gått inflation i smoothie-recept, men den här mangovarianten blev faktiskt något alldeles extra som passar när det är varmt ute. Ungefär såhär: Mixa 2 dl A-fil, ett paket frusen mango (250 g?) och tre rejäla skedar vaniljglass. Späd med vatten (2-3 dl) tills det hela har lagom tjocklek att dricka genom sugrör. Fördela i fyra glas. Njut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home