Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Tuesday, June 24, 2008

Semesterhälsning från familjen Streptokock

Det är väl typiskt att tre av fyra av oss blir sjuka på vår första semesterdag. Och den fjärde, som inte är sjuk, han är trött. Faktiskt så är det inte så illa med oss sjuka och vi har fått medicin. (Den trötte mannen då - när ska han få vila? I morron kanske?)

Matlagningen är enkel. Det mest sofistiskerade vi gjort är Tinas tonfisksås, som blev grymt populär här. Annars har jag ett litet projekt på gång som tar en del tankekraft på ett ganska angenämt sätt. Det handlar om nyttiga bakterier och ett lustigt sammanträffande är att medicinen vi tar "hindrar bakterien från att bygga upp en normal cellvägg". Antibiotika betyder ju just "mot liv" och just nu är jag tacksam för att det fortfarande fungerar även om det dödar en och annan nyttig bakterie också.

8 Comments:

Blogger Jessica said...

Usch vad tråkigt! Hoppas ni blir friska på nolltid!

1:12 PM  
Blogger Tina said...

åh! bakterier är spännande, särskilt nyttiga sådana. projekt är också spännande och roligt. hoppas man får höra lite mer om projektet längre fram.

krya på er hela familjen! och trevlig semester! och! tur att barnen åt maten, pinsamt annars;)

1:37 PM  
Blogger Viktoria said...

Jessika och Tina! Jag inser nu att igår skrev jag om att vi har halsfluss och om att jag har ett litet projekt om nyttiga bakterier. Vad jag EGENTLIGEN ville skriva är att min bror gifter sej på lördag, men det får jag göra en annan gång!

Tina, vi gillade tonfisksåsen allihop. Min son är annars ganska petig med maten nuförtiden; man vet aldrig om han kommer att äta. Jag vill inte tjata på honom men gör det ändå.

1:39 PM  
Blogger Ofelias Hus said...

Tråkigt att ni är sjuka, hoppas ni mår bättre snart...

Mysig bloggsida du har, väldigt inspirerande.

Anette

2:38 AM  
Blogger Tina said...

Hej Viktoria! Hur mår halsflussfamiljen, är ni återhämtade? Jag ville mest berätta att sedan du skrev mitt namn och länkade till mig i ditt inlägg så har min besöksräknare slagit i taket. Jag har haft helt galet många besökare, så himla roligt. Tack för det! Hoppas ni har en skön semester och att bröllopet var fint. Och du föresten, jag åt injera häromdan! :)

12:34 PM  
Blogger Viktoria said...

Jamen tack, Anette! Vi mår fint nu! Tyvärr hinner jag inte blogga så mycket för vi är fortfarande på resande fot och kommer att vara det några dagar till.

Tina, så roligt att du fått många besökare. (Menar du att jag också har det då?)

11:34 AM  
Blogger Tina said...

Jag tror att du har väldigt många besökare. Installera en besöksräknare vetja! Det är roligare än vad man kan tro att se varifrån besökarna kommer, vilka ord dom googlar på för att hamna på din sida, hur länge dom stannar, vilka inlägg som är mest populära och så vidare...

6:06 AM  
Blogger Kinna Jonsson said...

Hoppas ni kryat på er vid det här laget. Ha en skön sommar!

11:46 PM  

Post a Comment

<< Home