Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Thursday, October 25, 2007

Middag i Furulund (2)


Idag har jag kokt hjortgryta med linser och vin samt bakat Lisas mandelkakor med pinjenötter och rosenvatten. Om en och en halv vecka börjar jag arbeta igen. Mycket av min föräldraledighet har ägnats åt matlagning. Det har passat mej (men har i ärlighetens namn blivit lite ensamt emellanåt). För ett par dagar sen var jag och en annan föräldraledig mamma dock hemma hos Jenny och åt kryddig korngrynspytt. Efteråt fick vi saffransostkaka med jordgubbar och allt var väldigt gott. (Om ni vill hänga med på egotripp kanske ni känner igen både mej och tevekannan här. Fast på dagens kort bär jag dottern på magen.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home