Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Sunday, July 22, 2007

På middag i Furulund


Vi blev bjudna på den mest väldesignade middagen hos vänner igår. Efter en lång promenad från Kävlinge station drack vi mellis-smoothie i trädgården, en rosa grönprickig mix av yoghurt, banan, jordgubbar och färsk basilika. Senare tändes grillen och C la på rödvinskokta revben från hjort och vildsvin som penslats med hoisinsås. Vi fintärnade avokado till tomat- och avokadosalsan, mixade en sås av grillad paprika och mandel, kokte potatis och sockerärter. Till efterrätt hade jag med lata mammans tosca- och mazarinkaka förstärkt med bigarråer och bittermandel.

Allt var gott, så jäkla gott. En fest. Vad firade vi? Inte att dottern fyllde halvår eller det fina vädret, det råkade bara falla sej så.

3 Comments:

Blogger Kristina Eriksson said...

Hjort o vildsvin låter väldans gott! Kul bild förresten.

1:01 PM  
Blogger Anna-Eva said...

Kul du gillade min kaka :)
Ska prova din variant en syndig dag.
Allt annat lät också gott förresten.

3:24 AM  
Blogger Viktoria said...

Jag kan lova att det blev gott!

På tal om bilden så är min stilige make också med på ett hörn, men zooma inte in för mycket för då ser man snusen.

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home