Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Saturday, October 27, 2007

Hejhejhej

Tack för alla telepatiska omtankar och värmande kommentarer jag fick efter förra inlägget (som jag raderade, det var bäst så)! Till och med kusin Beate hörde av sej (hejhej, snart kommer ett pappersbrev med posten).

Inte ens himmelska köttgrytor gör sej på foto, men den goda smaken överväger bristen på skönhet. Min hjortgryta med vin, linser och kallrökt sidfläsk blev vinsyrlig och mustig. Jag tänker inte lämna receptet, men här är ett litet gryttips. Linser. Nästa gång ska jag ta mer linser och mindre mängd kött; smaken kan bli minst lika bra, men grytan blir både miljövänligare och billigare. Jag använde Risentas små linser, la dem i blöt 3 timmar och lät dem sedan koka med i grytan 20 minuter. De höll formen.

Galopp-galopp, livet rusar vidare!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home