Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, July 30, 2007

Bondbönssoppa i kopp

Brorsan med familj var på skånebesök idag och stannade hos oss på lunch. Göran Lagers bondbönssoppa gjorde fullständig succé, vi kunde knappt tala när vi sörplade i oss den. Och jag tänkte direkt att jag måste hamstra bondbönor inför vintern, hoppas de inte är slut på torget. Surkålspirogerna passade fint till. (De kan också rekommenderas varmt.)

Ikväll orkar vi inte laga mat. Vi går till Max. Det händer inte ofta, men när det händer är det ganska, tja, omväxlande. Och sen ska vi se på teve, Smultronstället - extrainsatt för att Ingmar Bergman dog i morse.

1 Comments:

Blogger Lagers tabberas said...

Roligt att bondbönevällingen min smakade. Kör den tillsammans med Rune Kalf Hansen på kulturhusets tak den 21 dennes också tillsammans med lite annat smått och gott.
Synd att tiden blev så knapp, för ungeär samtidigt som Du och Dina vänner sörplade söppe så var jag i Lund och jobbade för Lundaliv - en dags avbrott på semestern.

3:15 PM  

Post a Comment

<< Home