Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Monday, February 05, 2007

Favorit i repris

Jag vet, jag har skrivit det förut, men fruktsallad med avokado är vansinnigt trevligt. Och med mangosorbet hopvispad med tjock grekisk yoghurt (och lite vanilj) till blir det en fin balans mellan det söta, det syrliga och det lite smöriga.

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Söt avokadomousse är hemskt trevligt. Avokado i största allmänhet är ju trevligt överlag, jag stoppar den i alla sallader istället för tomater och sånt som jag inte tål.

1:12 PM  
Blogger Frida said...

Oj jag har inte varit härinne och läst på evigheter. Stort grattis till tillökningen!!!

2:22 PM  
Blogger Kristina Eriksson said...

Har prövat avokado med råsocker o lite lime, helt ok. Har kikat lite på dina recept och föll alldeles väldigt för kikärterna o kålpuddingen. Måste prövas!

12:10 AM  
Blogger Viktoria said...

Kristina: Kålpuddingen kom alldeles bort i allt barnafödande, men den kan verkligen rekommenderas!

12:36 AM  

Post a Comment

<< Home