Name:
Location: Sweden

Jag tänker nästan jämt på mat, letar det ideala receptet, planerar måltider och är nyfiken på vad andra äter. Min bokhylla är fylld med kokböcker och ibland läser jag dem som poesi (såväl som poesi, kan tilläggas). Förövrigt har jag två barn och en man som jag är lyckligt gift med.

Friday, January 20, 2006

Klureri med krydda


För en gångs skull följde maken ett recept, Tinas kyckling med brieost och thaimorötter. Eller nästan följde ett recept, han la till fisksås och vitlök. Det var länge sen jag åt "thai-ish" med kokosmjölk och det var gott.

Jag gillar att klura, åtminstone när jag är föräldraledig på fredagar. Då brukar jag göra Svenska Dagbladets "Nian" och idag kom maken med en ordlek som jag tänkte dela med mej av (om man har en småtråkig fredagskväll och slappar framför teven till exempel). Lösning får ni på måndag.

Med krydda i tankarna

1. Manlig fröken Ur
2. Inte olika
3. Elektrikerns bästa egenskap
4. Vill barnen när de skall sova
5. Var alltid Don Juan (lite snuskigt svar, ursäkta)
6. Gör duktig trafikant
7. Gör laget före match
8. Dialektalt svar på knackning

3 Comments:

Blogger M said...

Så det är taskigt att försöka glänsa genom att skriva här om man klurar ut svaret alltså? :)

12:59 PM  
Blogger Viktoria said...

Ja! Jag vet redan att du är en stjärna på ord, Maria.

1:12 PM  
Blogger M said...

Eller också är det bara jag som har så tråkigt en fredagkväll.....

1:22 PM  

Post a Comment

<< Home